zondag 16 augustus 2015

6 augustus 2015 - Pendelen (deel 10)

Het weer

De lucht moest in de vroege ochtend nog wat op gang komen. Schijnbaar wolkenvrije lucht, maar hier en daar is er toch nog wat te zien aan bewolking dat vooral uit streepjesbewolking bestaat. Het zou goed warm worden vandaag, reden genoeg om op de terugweg de jas op te bergen.

De heenweg

De IC Dordrecht wordt ditmaal gediend door tweemaal vierledig dubbeldeksmaterieel en dat zou je haast verwachten voor in de spits, maar nog al te vaak worden in de spits de treinen afgedaan met beperkt materieel (zoals gisteren), in de minimale variant. Vandaag is dat anders, tezamen met een zesledige en een vierledige SLT aan elkaar als sprinter naar Haarlem in de tegengestelde richting. De rit verloopt probleemloos, maar het lijkt er weer op dat er geen controles komen vandaag.

De terugweg

Tussen sprints door met de sprinter... zo kan mijn werk wel samengevat worden.

Vlak voor de bus aankwam, zag ik dat er weer een plastic zak om het haltebord gedaan is en ditmaal is de halte zeker tot mid-oktober (!) uit de dienst terwijl één van de twee genoemde vervangende halten zelf ook uit de dienst gegaan is vanwege eerdere werkzaamheden...

Ik had geen zin en trek om via Den Haag te gaan, dus ben ik eens de sprinter naar Leiden gaan nemen via Alphen aan den Rijn, de eerste keer dat ik over deze lijn zou gaan rijden in mijn leven. Veel kreeg ik er niet van mee, want ik was half in slaap gesukkeld. Wel was er zowaar aan het begin van de rit controle! Naast mij vindt een druk gesprek plaats en iemand merkt op: "Heeft u iets met psychologie gedaan?" waarop de ander antwoordt "Nee, maar ik kan wel goed luisteren". Soms is het leven doodeenvoudig, zou je denken.

Na aankomst in Leiden is het wel grappig dat het een keer voor mij zo is dat ik wacht op de intercity naar Amsterdam via Haarlem en dat ik de intercity naar Lelystad Centrum zie aankomen, in plaats van dat ik erin zit.

Resumé

[80] Zandvoort > Heemstede
IC Heemstede-Aerdenhout > Den Haag Laan van NOI (controle: 0)
SP Den Haag Laan van NOI > Den Haag Centraal (controle: 0)
IC Den Haag Centraal > Gouda (controle: 0)
[6] Gouda > Gouda
[187] Gouda > Gouda
SP Gouda > Leiden Centraal (controle: 1)
IC Leiden Centraal > Heemstede-Aerdenhout (controle: 0)
[80] Heemstede > Zandvoort

Geen opmerkingen:

Een reactie posten